خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - محمود آباد  
شنبه 20 مرداد 1397

طراحی ویلا باغ در شمال

یکی از جذابترین طراحی ها در معماری و ساخت و ساز ویلا، طراحی باغ ویلا به خصوص در شمال کشور می باشد. طراحان زبده و با تجربه همگی بر این مسئله اتفاق نظر دارند که باید برای طراحی باید به صورت سه بعدی اندیشید. این تبحر برای بعضی از افراد غریزی و برای دیگر افراد به مرور قابل یادگیری است.

به کاربردن مصالح متنوع و گوناگون در طراحی ویلا باغ به هیچ وجه توصیه نمی شود و باید انواع مصالح مصرفی محدودتر شود. به ویژه در نمای یک سمت ویلا بهتر است از دو نوع مصالح استفاده نکنیم. اگر از بیش از یک نوع مصالح در نما استفاده کنیم هم از زیبایی برخوردار نیست و نمایی آشفته داریم هم ممکن است باعث نشت آب به فضای داخلی شود.

از نکات مهم دیگر اطمینان یافتن از اتصال مصالح با مواد و جزییات با کیفیت و مطمئن است. در عین حال باید مطمئن شویم در صورتی که نیاز به عایق بندی آب باشد، این کار به خوبی انجام شده باشد.

یکی از راه های استفاده از مصالح مختلف و عدم نمایش آن ها از نما این است که برای ساخت ویلا از مصالح گوناگون مرتبط به هم و با کیفیت استفاده کنیم و برای نما از یک نوع مصالح استفاده کنیم و آن ها را با هم ترکیب نکنیم.

نکات مهم در طراحی ویلا باغ

- استفاده از راه های ساخت و ساز با اصول دقیق در ساخت ویلا و معماری داخلی

- قبل از طراحی سبک ساختمان مد نظر و بودجه ی در دسترس برآورد شود.

- اطمینان یافتن از هماهنگی فرم ویلا با سبک مدنظر شما

- استفاده از کم هزینه ترین و مقرون به صرفه ترین راه ها

- دقت داشته باشید فقط به وزین بودن ظاهر ویلا نیاندیشید که ساختمانی سبک با ظاهری موجه داشته باشید.

- تحقیق راجع به نوع پی،‌دیوار و روش ساخت و ساز بام جزو مهمترین مسائل می باشد

در طراحی مناسب ویلا باغ باید سه اصل تناسب، تکرار و تقارن رعایت شود.

تناسب:

ویلای طراحی شده باید با مقیاس انسانی هماهنگی داشته باشد و از نظر دیداری و بصری نباید خارج از تناسبات باشد(اندازه ی بسیار بزرگ یا بسیار کوچک). این نکته ی بسیار مهمی است که قبل از طراحی ویلاباغ باید حتما در نظر گرفته شود.

تقارن:

می توانید با به کارگیری تقارن،از روش ساده و سنتی است در کنار هم استفاده کنید که موجب می‌شود ویلا از نظر دیداری دلخواه و خوشایند به نظر آید.

تکرار:

به کارگیری روش تکرار در طراحی ویلا، می تواند موجب قدرت و آسایش دیداری شود. برای مثال تکرار پنجره‌ ها یا درب‌ها در صورتی که طراحی مناسبی داشته باشد می تواند نقش مهمی در زیبایی و آرامش بخشی ویلا ایفا کند.

اگر قصد نوسازی و اضافه کردن بخش جدیدی به فضای موجود را دارید باید بدانید که کار دشواری نیست فقط باید یک از دو مورد را در نظر بگیرید:

۱-سبک موجود ویلا را یکسان با فضای افزوده شده به ویلا در نظر بگیرید.

۲-فضای افزوده شده به ویلا را سبکی کاملا متفاوت در نظر داشته باشید به صورتی که مکمل سبک موجود باشد.

نکته: مصالح نماها،‌ نوع ساخت و ساز و جزییات سازه نشان دهنده نوع سبک شماست که باید در نظر گرفته شود.

طراحی فضای سبز تراس و سایبان ویلا باغ

بهتر است طراحی عرشه بیرون از اتاق خواب‌ انجام نشود زیرا معمولا کاربرد زیادی ندارند و مورد استفاده قرار نمی گیرند. تنها زمانی مورد توجه هستند که آشپزخانه ای هر چند کوچک با فاصله ی کمی از آن قرار داشته باشد.

بهتر است از عرشه های بزرگ که رو به منظره هستند استفاده نکنید، زیرا دید و چشم انداز را خراب میکنند، این بدین معناست که طراحی عرشه در حیاط باید در یک طرف فضای نشیمن شما در حیاط باشد  که بتوانید از فضای حیاط بدون مزاحمت، لذت ببرید.

اگر خواستید تراس را مسقف طراحی کنید، فضای تراس را تا آنجا که ممکن است بیشینه در نظر بگیرید. یعنی به طور متوسط اندازه آن باید ۴۲۰۰ در ۴۲۰۰ میلی‌ متر باشد و میز با شش صندلی به راحتی جای بگیرد. در صورتی که به جز میز و صندلی به وسایل دیگری نیاز دارید، اندازه ی مذکور را دو برابر کنید.