خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - نوشهر  
چهارشنبه 03 مرداد 1397

از پرتکرار ترین سوالات افرادی که قصد تهیه ی مکانی برای سکونت موقت در جایی به غیر از محل زندگی خود دارند این است که خرید ویلا برای آنها مناسب تر از ساخت ویلاست یا تفاوتی میان این دو وجود ندارد؟

هیچگاه نمی توان به این سوال پاسخ قطعی و روشنی داد و بیشتر پاسخ این سوال مطابق سلیقه و امکانات در اختیار هر فرد می باشد. پس هر فرد نسبت به نیاز  و انتظاراتی که از یک ویلا دارد باید بین خرید ویلا یا ساخت ویلا، یکی را انتخاب کند. توجه به موارد زیر شما را در انتخابی درست تر یاری می کند:

داشتن تجربه قبلی در خرید یا ساخت ویلا

داشتن تجربه در ساخت یا خرید ویلا می تواند بسیار سودمند باشد و برای شما بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود. برای نمونه افرادی که در زمینه ساخت و ساز ملک مشغول به فعالیت هستند و روش های خریداری مصالح و گرفتن مجوز و مسائل این چنینی را می دانند، به راحتی می توانند برای داشتن ویلای خود، گزینه ساخت ویلا را انتخاب کنند. این افراد که با روش های تهیه ی مصالح با قیمت کمتر، نحوه زمان بندی ساخت ویلا و کمک‌ گیری از مهندسین و کارگران ساختمان را بلدند بدون شک در ساخت ویلا موفق ترند.

چنانچه جزو افرادی هستید که تجربه خرید و فروش چندین ملک را داشته اید یا با بازار معملات ملک و ویلا آشنایی دارید، بهتر است خرید ویلا را انتخاب کنید. باید بدانید که خرید و فروش ویلا قوانین مخصوص خود را دارد که شامل:

روند بازدید از ویلا، آشنایی با چگونگی بررسی مدارک، آشنایی با انواع سند ویلا،اطلاع از ویژگی های ویلا مناسب و از همه مهمتر چگونگی ارتباط با فروشندگان و مشاورین املاک

زمان

از تاثیر گذارترین عوامل در تصمیم گیری در مورد ساخت یا خرید ویلا، زمان می باشد.اکثر افراد به این دلیل انتخاب خود را تغییر می دهند. در صورتی که برای ساخت ویلا زمان به حد کافی در اختیار دارید و تا مدت چند ماه آینده قصد استفاده از ویلا را ندارید به دلیل ساخت خرج کمتر و سود در هزینه و دخیل کردن انتخاب خود، مسلما ساخت ویلا بهتر است.

اما افرادی هستند که زمان مناسب برای ساخت ویلا در دسترس ندارند و مایلند هر چه سریعتر ویلا خود را در اختیار داشته باشند و از آن استفاده کنند. درست است امکان این وجود دارد که ویلا طبق سلیقه شما ساخته نشده باشد، اما شما قادرید پس از آنکه ویلا را خریداری کردید تغییرات لازم را مطابق سلیقه خود اعمال کنید. 

بودجه اختصاص یافته

بودجه‌ ای که شما در دسترس دارید در انتخاب نهایی شما بسیار موثر است. اگر شما جزو افرادی باشید بودجه ی کافی در اختیار داشته باشید، می توانید ویلای لوکس مورد نظر خود را خریداری کنید، اما اگر زمان و بودجه را با در اختیار داشته باشید، ساخت یک ویلای لوکس که کاملا مطابق سلیقه شما ساخته است، می تواند گزینه ی بسیار وسوسه انگیزی باشد.

اما اگر مقدار بودجه شما کم است و یک ویلای ارزان می خواهید بهتر است به خرید ویلاهای شهرکی از شرکت های انبوه ساز معتبر یا فروشندگان معتبر روی بیاورید.

وضعیت زمین برای ساخت ویلا شمال

اگر قصد ساخت ویلا در شمال را دارید مهمترین مسئله این است که زمین آن را از پیش یا همزمان با ساخت خریداری کرده باشید. همان‌طور که در بخش سابقه عنوان شد، بومی بودن و داشتن تجربه در حیطه ساخت ویلا بسیار مهم است و اگر به عنوان یک بومی زمین ویلا را از قبل محیا کرده‌اید، یا در سال‌های گذشته هزینه خرید زمین را پرداخت کرده‌اید، گزینه ساخت ویلا شمال انتخاب بسیار خوبی به شمار می‌رود و می‌توانید برای ساخت اقدام کنید.

اما اگر قصد دارید که زمین را بخرید و پروژه ساخت و ساز را بر روی آن شروع کنید، بهتر است به سراغ گزینه خرید ویلا شمال بروید و هزینه بیشتری بر خود تحمیل نکنید. توجه داشته باشید که اگر بودجه بالایی برای ساخت ویلا در نظر گرفته‌اید، مشکلی بابت زمین وجود نخواهد داشت و می‌توانید یک ویلای شیک مطابق با سلیقه خود بسازید.

سلیقه شخصی و نکات امنیتی ویلا

اعمال سلیقه شخصی و نکات امنیتی ممکن است شما را به سمت ساخت ویلا شمال سوق دهند. درواقع، ویلاهای پیش‌ساخته با توجه به سلیقه پیمانکار و تجربه وی در این کار ساخته شده است و احتمال دارد که همه یا بخشی از آن مطابق با سلیقه شما نباشد. بنابراین اگر بر روی این مسئله بسیار حساس هستید و دوست دارید یک ویلا مطابق با سلیقه و انتخاب خود داشته باشید، می‌تواند ساخت ویلا شمال را امتحان کنید.

اما اگر از آن دسته افراد هستید که فکر می‌کنید ویلا یک اقامتگاه موقتی است و حساسیت چندانی بر روی طراحی و زیبایی آن ندارید، بهتر است به خرید ویلا شمال فکر کنید و گزینه‌های مختلف را بررسی کنید.