خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - محمود آباد  
دوشنبه 01 مرداد 1397

مناطق ممنوعه خرید ویلا

بعضی اوقات ممکن است برای شما پیش بیاید که پس از بازدید ویلا در شمال، تمامی موارد و جوانب آن از نظر شما مناسب باشد و از لحاظ قیمت، سبک، معماری و متریال های به کار رفته در آن به نظر شما بسیار ایده ال بیاید. اما موقعیت جغرافیایی این ویلا بسیار نامناسب باشد یا در مکانی بدون مجوز لازم بنا شده باشد.

ویلا در کنار رودخانه‌ ها

این ویلاها بدون در نظر داشتن استاندارد و رعایت حریم قانونی ساخته شده اند و به دلیل کم آبی که این روزها با آن مواجه هستیم، مسئولان مرتبط به منظور لزوم حفاظت از منابع آبی، طرح تخریب این ویلاها را عملی کرده اند و ممکن است پس از خرید ویلا و پرداخت مبلغ آن، مجبور به ترک ویلا شوید و ویلای خریداری شده تان تخریب شود.

البته به غیر از این موضوع، ویلاهایی که در کنار رودخانه ها قرار دارند از امنیت پایینی برخوردار هستند و در صورت طغیان رودخانه یا بروز سیل، احتمال تخریب این ویلاها و خطر جانی وجود دارد.

ویلا با فاصله‌ی بسیار نزدیک به دریا

این ویلاها امکان تخریب فرسایشی بسیار بالایی دارند و با گذشت زمان و اصابت موج به آن به آرامی تخریب می شوند. یا رطوبت بالا و نم که ویلا در معرض آن قرار می گیرد، اثر مخرب روی آن میگذارد.

همچنین اگر فاصله ی ویلا با آب بسیار کم باشد، احتمال آب گرفتگی وجود دارد، پس خرید این ویلاها ریسک بالایی دارد.

ویلا احداث شده در مسیر دکل برق

وجود برق فشار قوی و امواج فوق العاده خطرناک برای سلامتی انسان در اطراف این ویلا، موجب می شود که از خرید این نوع ویلاها دوری کنید زیرا تضمین سلامتی، امنیت و آرامش مهمترین نکات هستند که باید به آن ها توجه کرد.

ویلا در مناطقی با جاده‌ های خاکی و  پردردسر

جاده های خاکی و بارندگی های مداوم شمال که این جاده ها را گل آلود می کند، باعث می شود رفت و آمد شما با دشواری انجام شود. امکان دارد ویلا انتخابی شما در شمال بسیار لوکس و مدرن باشد اما مکانی که در آن قرار گرفته است به شما آسیب برساند، در نتیجه در هنگام خرید ویلا به این موارد توجه کنید.

خرید ویلا ساخته شده در اراضی کشاورزی

امروزه بنا به عوامل مختلف، بسیاری از کشاورزان و باغداران زمین های کشاورزی خود را به پایتخت‌ نشینان میفروشند و آنها نیز در این زمین ها، ویلا سازی میکنند، یا تعدادی از زمین داران خود اقدام به ساخت غیر قانونی ویلا در زمین های کشاورزیشان می کنند. تصرف غیرقانونی اراضی کشاورزی و تبدیل آن به ویلا باعث تخریب کشاورزی آن منطقه شده و به همراه آن حفر چاه های متعدد و ساخت استخر در ویلاها باعث کم آبی شده است. طبق قانون با کسانی که موجب خشکانیدن باغات و نابودی آنها به طور جدی برخورد شده و ویلا احداث شده تخریب میگردد. به جز تخریب، مشکل دیگری که این ویلاها را تهدید می کند این است که هیچ گونه خدمات اداری و ثبتی به اینگونه اراضی و ویلاها ارائه نخواهد شد و یکی از دلایل پایین بودن احتمالی قیمت این ویلاها همین است.

 

توجه به منطقه ی جغرافیایی، مهمترین نکته در زمان خرید ویلا است زیرا توجه به این موضوع می تواند زمینه ساز یک عمر آرامش برای شما شود و برعکس آن با خرید ویلا در یک مکان نامناسب آرامش را از خود سلب میکنید. در ضمن به خاطر بسپارید از خرید ویلا در مناطق خیلی دور و پرت پرهیز کنید، زیرا این ویلاها نه تنها امنیت ندارند، بلکه از دسترسی شما به مسیرهای اصلی و مراکز خرید جلوگیری می کنند.

 

در صورتی که قصد خرید ویلا داشتید و ویلاهای زیر قیمت به شما معرفی شد یا با آن ها مواجه شدید، باید احتمال ایجاد دردسر را با خرید ویلا اینچنینی بدهید و بدانید که احتمال اشکال در سند و مالکیت برای شما وجود دارد. پس اگر قصد خرید ویلا در شمال یا هر مکان دیگری را داشتید، باید فروشندگان معتبر خرید و فروش ویلا را بیابید تا خیالی آسوده، صاحب یک ویلای مناسب در بهترین منطقه شوید.