خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - رامسر  
سه شنبه 19 تیر 1397

برای هیچ کدام از ما دیدن حشرات موذی در ویلا یا محل زندگیمان خوشایند نیست. شمال کشور يعني استان های مازندران و گيلان، خاستگاه و محل زندگي حشره های کوچک اما ترسناک فصل تابستان و زمان برداشت محصول برنج با نام های دیگر داشته باشید باید بدانید که ویلا ساحلی یا ویلا جنگلی هر کدام ممکن است در معرض آلودگی به حشرات موذی قرار گیرند. به هر حال ما به شما نشان میدهیم که چگونه آن ها را از ویلا خود بیرون کنید و بدون اینکه دچار مشکل شوید رایج ترین این حشرات را از ویلا خود دفع کنید.

دراکولا (بند)

دراکولا یا بند نوعی سوسک نارنجی رنگ است که در بدن آن سمی به نام پدرن وجود دارد، این حشره گزش ندارد اما در صورت تحریک یا له شدن، با ترشح سم بر پوست بدن باعث بروز تاول های شدیدی همراه با درد، سوزش و خارش می ‌شود. دراکولا در شب به سوي نور و روشنايي جلب مي‌شود و به‏ راحتي در سقف و ديوار اتاق قابل‌مشاهده است. در چنين شرايطي از تماس دست با آن جدا خودداری کنید و بهتر است با جاروبرقي، دستکش مخصوص يا حشره کش آن را شکار کنید. در صورت تماس احتمال آلودگی دست‌ هايتان وجود دارد و باعث انتقال ترشحات پشه به نقاط بسيار حساس بدن مانند اطراف چشم‏ها و صورت خود فرد و ديگران شود.

متخصصان مركز تحقيقات پوست گيلان معتقدند اين حشره كوچك و خطرناك كه بيشتر در گيلان زندگي مي‏کند، با گرماي هوا و بالا رفتن ميزان رطوبت تكثير مي‌شود.

روشهای مبارزه:

- بستن در و پنجره های منزل و استفاده از توری ریز (این حشره در فضای باز وجود دارد، و هنگامی که داخل ویلا هستید با رعایت نکات می توانید از این حشره در امان باشید.)
- سم پاشی منزل خود با حشره کش (pyrethroid)  و جمع آوری لاشه های این حشره در صورت وجود حشره دراکولا در منزل
- از بین بردن علف های هرز اطراف منازل
- استفاده از Black light
- استفاده از شیوه ملافه آغشت که بدین منظور می توان محلولی از حشره کش هایی همچون سموم پایرتروئید تهیه نمود.
- مبارزه از طریق امواج فراصوتی

هزار پا

دیدن یک هزار پای خانگی در ویلا که کنار مبل یا روی زمین در حال راه رفتن برای هرکدام از ما بسیار ترسناک است. هزار پای خانگی غالبا 15 پا دارد و میتواند با 1 تا 3 پا در ثانیه راه برود و به همین دلیل گرفتن آن ها تقریبا غیر ممکن است. پس باید از روش مناسب از بین بردن این حشره استفاده کنیم. بهترین راه برای دفع این حشره و مبارزه با آن استفاده از امواج فراصوتی است. در این روش امواج صوتی ایجاد شده در فـرکانسهای بالاتر از قدرت شنوایی گوش انسان و در محدوده شنوایی جانوران موذی باعث دور شدن آنها از محیط مورد نظر شما شده که روشی بدون ضرر و سازگار با محیط زیست است.

کک

برخی از ما حیوانات خانگی در ویلا یا محل زندگیمان نگهداری میکنیم که ممکن است این حیوانات باعث انتقال برخی از حشرات موذی مثل کک به داخل محیط زندگی ما شوند. کک ها شاید جثه ی کوچکی داشته باشند، اما جنب و جوش بالا و گزش دارند و تعداد آن ها به ویژه در ماه های گرم سال بسیار زیاد می شود. اگر توسط هجوم کک ها گزیده شده اید. ابتدا برای ریشه کن کردن کک، باید آن را از روی بدن حیوانات خانگی مثل سگ و گربه از بین ببریم سپس از روش های دیگر استفاده کنیم تا موثر باشد.

روش های مبارزه با کک:

- سرکه برای از بین بردن کک بدن گربه
- پدهای کک چسبناک و تله‌های الکترونیکی
- اسید بوریک + جارو برقی برای خلاص شدن از شر کک های داخل فرش
- اسپری خانگی آب و سرکه
- بوره (ترکیب با آرد ذرت، یا پودر کاکائو با شکر)
- روغن زیتون
- شانه زدن موی مرده‌ی سگ 
- سرکه سیب برای از بین بردن کک ها به طور طبیعی
- شانه مخصوص کک برای سگ‌ها و گربه‌ها 
- استفاده از مخمرها
- خاک دیاتومیت 
- پوست موز 
- شست و شوی سگ و گربه با مایع ظرفشویی
- استفاده از حشره‌کش ها
- کرم‌های لوله‌ای(نماتد) برای از بین بردن کک

عنکبوت

عنکبوت ها معمولا در جستجوی غذا و گرما وارد ویلا یا محل زندگی ما میشوند. عنکبوت ها جزو حشرات شکارچی هستند و دیگر حشرات را صید می کنند که این کار برای ما میتواند مفید باشد. اما تصور تقسیم ویلا یا محل زندگیمان با تعدادی عنکبوت برای هیچ کدام از ما خوشایند نیست. برای از بین بردن عنکبوت می توانید به راحتی با کمی غذا و فنون مختلف برای به دام افتادن آن ها از شرشان خلاص شوید. توصیه ای هم که برای برداشتن تار عنکبوت از روی دیوار یا سقف ویلا داریم این است که از سقف یک جوراب را به سر یک چوب قرار دهید و با نوار چسب آن را محکم کنید و سقف را تمیز کنید برای تمیزکردن زیر یخچال هم از این روش استفاده می کنیم.

مگس

یکی از بیشترین حشرات مگس می باشد که انواع بسیار مختلفی دارد. مگس ها نه تنها رنج آور هستند، بلکه میتوانند حامل بیماری باشند و سلامت ما دچار مشکل کنند. برای مثال اگر شما صاحب یک ویلا جنگلی باشید به دلیل وجود درختان و گیاهان ممکن است دائما تجربه ی مگس های آزاردهنده را داشته باشید، پس بهتر است با استفاده از این روش ویلا خود را عاری از وجود آن ها کنید.

سرکه سیب را حرارت دهید و آن را در یک شیشه نگهداری کنید. یک قیف را در دهانه شیشه بگذارید و آن را در محلی که اغلب  مگس ها جمع میشوند بگذارید، طی چند ساعت به دام افتادن این حشره را ملاحظه می کنید. البته شما می توانید سرکه سیب را به صورت مستقیم هم روی این حشره اسپری کنید.

موریانه

اگر شما صاحب یک ویلا چوبی هستید یا پوشش داخلی محل زندگی شما از چوب می باشد و وسایل زندگی چوبی فراوانی داشته باشید باید بدانید که موریانه ها تهدید جدی ای برای شما هستند و میتوانند آسیب های جدی به ویلا یا محل زندگی شما وارد کنند. خلاص شدن از موریانه ها کار سختی نیست. برای دفع موریانه پرمتروین و یا پودر آرسنیک توصیه می شود، با استفاده از این دو ماده شیمیایی می توانید فورا نتیجه بگیرید و از شر موریانه ها خلاص شوید. اگر موریانه از این مواد شیمیایی تغذیه نماید، فورا از بین خواهد رفت.

پشه

پشه ها وقتی که به ویلا شما هجوم می آورند میتوانند کاملا ثابت کنند که تا چه حد میشود آزار دهنده باشند. پشه ها عمر کوتاهی دارند ، پس برای جلوگیری از آزار رساندن آن ها باید فرصت زاد و ولد را از آن ها بگیریم. برای دفع آنها 25 قطره روغن اسطوخودوس را با یک چهارم فنجان سرکه سیب مخلوط کنید و آن را روی پوست یا لباس های خود اسپری کنید تا حشرات از شما دور بمانند. اگر با بوی سرکه مشکل دارید، می توانید از آب به جای آن استفاده کنید. یکی از موارد مهمی که برای جلوگیری از هجو پشه ها باید حتما رعایت شود این است که زباله های خود را به خوبی گره زده و بسته بندی کنید، بنابراین هیچ پشه یا حشره ای در اطراف زباله هایتان پیدا نخواهد شد.

ساس

پیدا کردن محل تجمع ساس ها مثل تشک، چهارچوب تخت، تخت خواب و لوازم آن، اسباب و وسایل، فرش و حتی در بهم ریختگی های اتاق بسیار مهم تر از تلاش برای از بین بردن آن ها است. سس ها به رنگ قهوه ای مشاهده می شوند و بدنی کوچک، صاف و بیضی شکل دارند و بدون پر هستند. اگر قبلا به وسیله ساس گزیده شده اید، این روش ها را امتحان کنید و با الکل وارد عمل شوید. یکی از موثرترین انواع الکل، الکل ایزوپروپیل 99٪ است ، این مایع نه تنها به عنوان یک دافع ساس عمل می کند بلکه آنها را با حل کردن سلول ها می کشد پس کافیست مقداری به محل مورد نظر اسپری کنید.

سوسک

به دام انداختن سوسک ها کار آسانی نیست. اما آن ها ضعیف هستند، جایگاه آن ها در مکان های مملو از غذا است. برای پیشگیری از زیاد شدن سوسک ها، یکی از موارد بسیار مهم حذف هر گونه زباله یا مواد غیر ضروری از ویلا یا محل زندگی شماست. این مواد بخصوص شامل دسته های مقوا، مجلات و روزنامه ها هم میشود چون سوسک ها عاشق این مواد هستند. از طرفی میتوان از پیاز و جوش شیرین استفاده کنید به این صورت که در مرحله اول پیاز را خردکنید و جوش شیرین روی آن بریزید، بعد از این که خوب ترکیب کرده شدند این ترکیب را گوشه ی منزل قرار دهید. سوسک های پنهان در گوشه کنار خانه بیرون آمده و خود به خود کشته می شوند.

مورچه

به ازای هر یک مورچه ای که میبینید، صدها مورچه در گوشه و کنار منزل یا ویلا شما پنهان شده اند. این تعداد که شما مشاهده می کنید، مورچه های پیش آهنگ هستند و به منظور یافتن غذا برای کلونی آمده اند. برای دفع مورچه ها می شود از فلفل استفاده کنید، فلفل قرمز و سیاه مثل دارچین مورچه ها را از بین می برد. فلفل ها را در مسیر مورچه ها بپاشید. محققان به این نتیجه رسیدند فلفل قرمز، موثرتر از فلفل سیاه در کشتن مورچه ها است اما مراقب باشید وقتی ازفلفل استفاده میکنید نفس نکشید.

ریشه کنی حشرات رختخواب

- با دقت همه شکاف های اطراف پنجره ها، پرده ها، قاب عکس، پوسترها، ساعت دیواری ها، پایه ها و غیره را بررسی کنید. 

- فراموش نکنید که زیر لبه های فرش و هرگونه درز و شکافی را بگردید.

- شما می توانید با آب داغ و صابون این حشرات و تخم های آنها را از بین ببرید. 

- مکان های درهم و شلوغ را تمیز کنید

- رختخواب خود را به طور مرتب بشویید

- از گرما و بخار استفاده کنید

- از تکنیک انجماد استفاده کنید