خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - رامسر  
یکشنبه 06 تیر 1400

از آنجایی که کابینت از اجزای مهم و اساسی آشپزخانه است انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه میتواند به شما کمک کند تا آشپزخانه ایده آلی داشته باشید باید در انتخاب کابینت ها بسیار دقت کنید. در انتخاب کابینت چندین اصول اساسی وجود دارد که رعایت این نکات میتواند شما را در داشتن آشپزخانه زیباتر یاری کند.

نحوه انتخاب مدل کابینت ها برای ویلا

برای انتخاب مدل مناسب با مساحت و معماری آشپزخانه یک ترفند بسیار ساده وجود دارد که با به کارگیری آن میتوانید به راحتی درباره مدل کابینت هایتان تصمیم بگیرید. 
برای اینکار ابتدا به چندین کابینت فروشی بروید و از مدلهایی که بیشتر از بقیه از آنها خوشتان می‌آید عکس بگیرید بعد وقتی به خانه برگشتید با فاصله چند ساعت یا یک روز بعد عکس ها را بررسی کنید و تمام مدلهای از مد افتاده و مدل هایی که به تازگی مد شده اند و به زودی از مد می‌افتند را حذف کنید. بعد از اینکه تعداد عکس ها خیلی محدود شد میتوانید به راحتی و با مشورت با خانواده مدل نهایی خود را انتخاب کنید.

تفاوت سبک کابینت کلاسیک و مدرن

در کابینت سبک مدرن درب کابینت از جنس ام دی اف های براق ساخته میشود. ام دی اف های هایگلس دارای روکش های براقی از جنس پلی گلس هستند که این نوع روکش ها در برابر کثیفی و خش مقاوم تر از سایرین اند. اما کابینت کلاسیک از جنس چوب مات ساده ساخته می‌شود.

کابینت های کلاسیک نسبت به کابینت های مدرن ارتفاع کمتر اما عرض و عمق بیشتری دارند. به دلیل اینکه چهارچوب بدنه کابینت های کلاسیک مشخص است به آن کابینت های فریم دار نیز میگویند.

کابینت های مدرن بیشتر طراحی های هندسی و ساده دارند اما در کابینت های کلاسیک کنده کاری و نقش و نگارهایی به چشم میخورد که توجه بیشتری را به خود جلب میکند.

انتخاب جنس و رنگ کابینت ها

همانطوری که مدلهای زیادی از کابینت وجود دارد که ظاهر متفاوتی به آشپزخانه می‌بخشند کابینت در جنس های مختلف نیز ساخته میشود که هر نوع از آن ظاهر متفاتوتی به یک مدل کابینت میدهد. انواع مختلف کابینت شامل ممبران، ام دی اف، هایگلاس، تمام چوب و پی وی سی هستند.
انتخاب جنس کابینت کاملا سلیقه ای است اما دقت داشته باشید که لبه های کابینت ها نوارکاری شود چون اینکار نمای کار را بسیار زیبا و شکیل نشان میدهد. معمولا کابینت ها را از بدنه ام دی اف میسازند و از نوار PVC استفاده می شود که کیفیت مناسبی دارد. 

هیچ وقت بیشتر از 2 رنگ در طراحی کابینت استفاده نکنید چرا که آشپزخانه شما شلوغ دیده میشود و از طرفی کوچکتر از اندازه واقعی به نظر میرسد. بهتر است در فضاهای کم نور و کوچک از رنگ های روشن استفاده کنید

صفحه کابینت آشپزخانه

برای روی کار یا صفحه کابینت در بازار انواع مختلفی از جمله سنگ های طبیعی، سنگ مصنوعی، پلی وود، پلی وود با روکش HPL، ام دی اف با روکش ملامینه یا HPL و نئوپان با روکش HPL وجود دارد که هریک زیبایی، قیمت و کیفیت مختص به خود را دارد
صفحه کابینت بیشتر از سایز اجزای کابینت در معرض مواد غذایی، آب و رطوبت قرار میگیرد، از این رو توصیه میکنیم که علاوه بر بودجه جنسی را انتخاب کنید که عمر طولانی و کیفیت بهتری داشته باشد.
صفحه کابینت از جنس سنگ نسبت به سایر صفحات مقاومت بیشتری دارد
برای ساخت کانتر صفحات سنگی یا ام دی اف با روکش HPL گزینه مناسب و زیبایی در طراحی کابینت به شمار میرود.

صفحه کابینت کورین نرم تر از صفحه کابینت کوارتز است و از همین رو اگر صفحه کابینت از جنس کوارتز باشد خیلی مقاوم تر است. اما صفحه کویین به علت نرم بودن راحت تر تعمیر میشود.
همچنین در صفحه کویین اتصالات قابل مشاهده نیستند اما در اتصالات کوارتز اتصالات و نقاط کور دیده میشوند. ناگفته نماند که هردو صفحه کوارتز و کویین نسبت به مقاومت در برابر آب ضعیف هستند.

 قفسه لوازم برقی و جانبی

در گذشته وجود قفسه مجزا برای وسایل برقی در کابینت ها معنای نداشت اما امروزه با مدرن شدن سبک زندگی بهتر است حتما به این نکته توجه داشته باشید که برای تمامی تجهیزات بزرگ و کوچک در آشپزخانه باید محل مناسبی در کابینت ها وجود داشته باشد این کار هم به استفاده بهینه از فضای آشپزخانه کمک میکند و هم ظاهر زیباتری به آشپزخانه میبخشد.

یراق آلات کابینت آشپزخانه
دستگیره های آشپزخانه میتوانند تاثیر بسیار زیادی در ظاهر کابینت ها ایفا کنند. این دستگیره باید به گونه ای باشند که علاوه بر حفظ زیبایی و ظرافت در آشپزخانه وظیفه اصلی خود که باز و بسته درهای کابینت است را نیز به طور صحیح انجام دهند. جنس آنها باید از مواد مستحکم باشد و پیچ آن باید به درستی بسته شود که مدام شل نشود.
در حال حاظر در همه جای دنیا دستگیره و یراق آلاتی برای افراد خاص با ناتوانی جسمی به وجود آمده اند که افرادی که محدودیت حرکت کردن یا معلولیت دارند به راحتی مانند افراد هادی به کارهای ابتدایی خود برسند.

انتخاب پیشخوان یا اپن آشپزخانه

پیشخوان یا اپن یکی از قسمت های مهم در آشپزخانه است، انتخاب یک اپن مناسب به ویژگی های زیادی بستگی دارد و تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون خانه دارد. برای آشپزخانه هایی با فضای کافی پیشنهاد میکنیم که پیشخوان را به حالت جزیره در بیاورند چون اینکار جذابیت بسیار زیادی به فضای آشپزخانه میبخشد.

نتیجه گیری

باتوجه به همه نکاتی که گفته شد میتوانید بهترین کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید و برای اطمینان بیشتر میتوانید با یک طراح یا کابینت ساز حرفه ای مشورت کنید.