خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - نوشهر  
یکشنبه 13 آبان 1397

هیچ نظر قطعی درباره ارجحیت سینک توکار یا سینک روکار به یکدیگر وجود ندارد. قاعدتا هر شخص نسبت به معیارهایی که دارد یکی از این دو نوع را انتخاب می کند. اما مطلبی که در ذیل قرار داده شده می تواند شما را برای خرید هر نوع سینک آگاه کند.

سینک های روکار که مطمئنا بیشتر افراد با آن ها آشنا هستند نوعی از سینک های ظرفشویی می باشند. دلیل نام گذاری این سینک ها به این دلیل است که در سطح رویی کابینت قرار گرفته می شود و لبه های آن از بیرون مشاهده می شوند.

دو معیار زیبایی و عملکرد در هنگام خرید سینک مورد توجه است، اگر زیبایی وظرافت برای شما حرف اول را نمی زند بهتر است از سینک های روکار استفاده کنید. با استفاده از این سینک ها نیاز به صرف زمان برای خشک کردن لبه های کابینت ندارید و از بروز مشکل احتمالی باد کردن کابینت ها به دلیل نفوذ آب جلوگیری می کند. این ویژگی مثبت قابل توجهی است که امکان نادیده گرفتن آن وجود ندارد. اما باید توجه کنید که سینک های روکار به ظرافت مدل های توکار نمی باشند.

سینک های توکار نوع دیگر سینک های ظرفشویی هستند که درون جایگاه مختص به سینک قرار داده می شوند و لبه های آن ها از بیرون نمایان نمی باشد. قطعا پر اهمیت ترین ویژگی این نوع سینک و وجه تمایز آن با سینک های روکار، جلوه ی بیشتر و زیبایی آن هاست که با ظرافت خاصی که دارند نمای زیبایی به آشپزخانه می دهند. در صورتی که ظاهر سینک برای شما اولویت داشته باشد و رسیدگی به سینک و خشک کردن کابینت ها پس از هر بار استفاده از سینک برای شما امری دشوار نباشد، سینک های توکار انتخاب مناسبی برای شما می باشند. البته نکته قابل توجه این است که به وسیله ی آب بندی صحیح پیرامون سینک، از بوجود آمدن بسیاری از مشکلات می توانیم جلوگیری کنیم.

آب بندی سینک توکار و سینک روکار

از لحاظ آب بندی، سینک های توکار تفاوت چندانی با سینک های روکار ندارند و نمی توانیم با قاطعیت بگوییم که سینک های توکار در آب بندی ایراداتی دارند. یعنی به احتمال زیاد اگر با استفاده از سینک توکار، کابینت ها باد کنند و آب زیر آن ها نفوذ کند مشکل از نوع سینک نیست بلکه مربوط به آب بندی می باشد.
کابینت سازهای زبردست پس از تعبیه جای سینک، تمامی سطوح برش خرده و دور را با چسب آکواریوم (سیلیکون) پوشش می دهند. بسیاری از سینک ها دارای نوار آب بندی هستند اما این کار نباید مانع از چسب کاری دور سینک شود. این کار باید به نحوی انجام شود که پس از قرار گرفتن سینک در جایگاه، چسب ها در اثر فشار از سینک بیرون بزند. پس از انجام این مرحله
لازم است بست های زیر سینک سفت شوند. بهتر است تا حدود 24 ساعت جسم سنگینی روی سینک قرار نگیرد.

موارد قابل توجه در خرید سینک

پس از انتخاب نوع سینک توکار یا روکار لازم است به موارد زیر دقت کنید:

  • عمق لگن: دارای عمق های متفاوت 14، 18، 20 و 22 سانت می باشد. کیفیت سینک با عمق لگن رابطه ی مستقیمی دارند.
  • ضخامت ورق: دارای ضخامت های مختلف 0/6، 0/8، 1، 1/2 میلیمتر هستند. کیفیت سینک با ضخامت ورق رابطه ی مستقیم دارد.
  • نوع ورق: بهتر است از خرید استیل آجدار اجتناب کنید. این محصولات خش پذیری کمتری دارند اما تمیز کردن آن ها بسیار دشوار است.
  • چند تکه بودن سینک: سینک های ظرفشویی اغلب یک تکه هستند و به غیر از قسمت راه ‌آب، برشی ندارند. این موضوع موجب می‌شود تا احتمال نشت آب حتی الامکان کم شود. ولی به منظور اطمینان یافتن، بعد از خرید یک ‌بار سینک ظرفشویی را از آب پر و خالی کرده تا از باز بودن راه‌ آب‌ رو‌ اطمینان حاصل کنید. سینک‌ های روکار اغلب با نواری فلزی یا چسب‌های آکواریوم به کابینت اتصال پیدا میکنند. در طی زمان، در صورتی که کناره سینک دچار آسیب شود، آب به کابینت زیری راه میابد. به همین علت افراد زیادی معتقدند که سینک‌ های توکار بهتر از سینک های رو کار می باشند.
  • براق یا مات بودن سینک: لکه های آب روی سینک های براق کمتر از مات مشاهده می شوند و به راحتی پاک می‌شوند.
  • شیب و مسیر عبور آب: یکی از مهمترین مسایل درباره ی خرید سینک که کمتر کسی به آن توجه می کند، شیب و مسیر عبور آب است. سینک‌ های معمولی اغلب دارای سطحی صاف و بدون شیب هستند و اما در صورتیکه آشپزخانه شما دارای کمی شیب باشد و اگر این شیب در خلاف جهت عبور آب برای ورود به راه آب باشد، همیشه مقدار کمی آب در کاسه سینک می ماند و در طی زمان موجب رسوب و ایجاد خطوط سفید روی بدنه استیل لگن می‌شود. پس بهتر است سینک‌ هایی تهیه کنید که در کف آنها مسیری شیبدار به منظور تخلیه آب به سمت راه آب در نظر گرفته شده باشد.

در زمان شست‌ و شو به دلیل برخورد ظروف با کاسه سینک صدایی ایجاد می شود. بعضی سینک ها دارای پدهای ویژه‌ ای برای کاهش این صدای ناهنجار هستند. در این نوع سینک‌ها، قسمت زیرین کاسه سینک توسط اسپری مخصوص مقاوم شده و مانع انعکاس صدای برخورد ظروف می‌شود. همچنین در این نوع سینک‌ ها، دمای آب داغ داخل سینک دیرتر به حالت معمولی می‌رسد.

همه سینک های استاندارد قطعاتی اضافی دارند که شامل تخته مخصوص خرد کردن موادغذایی، درپوش برای راه‌ آب‌ رو، یک آبکش بزرگ به اندازه دهانه سینک و یک یا دو آبکش کوچک هستند که باید هنگام خرید کالا به شما داده شود.

ویلاهای منطقه